διάλεξη στην Σιντζου

IMAG0100 μας κάλεαν στην Σιντζου, την επιστημονική πόλη , το μεγάλο λουθεριανο κολλεγιο , ειχαν συνεδριο με θέμα “conversion” . γράφω αγγλικα τον τίτλο διοτι θα επρεπε να πω “μεταστροφή” αλλα περιμένετε λίγο.
ειχε αλλους 3 ομιλητες, θα μιλουσε ο καθενας 50 λεπτα, και μετα θα ειχε συζητηση.
πηγαμε την δευτέρα. ημουν ο τελευταις στην σειρα να μιλησω. ο διευθυντης ειχε προετοιμάσει, για καθε ομιλητη και εναν σχολιαστη, που ειχε μελετήσει την ομιλία του καθενός, (τις είχαν όλες τυπώσει) και ειχε ερωτησεις. και φυσικά μετα θα ρωτουσαν οι αλλοι.
IMGP2085ηρθε και η σειρα μου. μιλησα στα αγγλικα διοτι τα κινεζικα μου δεν ειναι καλα και δεν θελω να κανω λαθη και να καταλαβαινουν αλλα αντ΄αλλων , και διοτι δεν τα καφερνω στις ξενες γλωσσες γενικως.
IMGP2084με εκπληξη αρχισε η παρουσιαση μου, διοτι η καινη διαθηκη δεν μιλαει για μεταστροφη αλλα για επιστροφη!!! τους το εξηγησα , δοξα τω θεω υπαρχει πολυ software με ολες τις κινεζικες και ελληνικες βιβλους. εξεπλαγησαν . το ευαγγελιο , στις πραξεις , καλει τα εθνη να “επιστρεψουν” στον θεο. για να επιστρεψεις πρεπει να εχεις φυγει. η λεξη μεταστροφη εχει αρνητικη σημασια στην ΚΔ.
IMAG0097 ειδα την συγκίνηση στα μάτια τους, οταν τους εξηγησα οτι ο θεος, μας θεωρει ΠΑΝΤΟΤΕ παιδιά του , κιας μη το ξέρουμε. και οτι πρεπει να γυρίσουμε στον οικο του Πατρός , οτι μας περιμένει. οχι στο παρελθόν , στο χαμενο παράδεισο, αλλα στο μέλλον, στην βασιλεια του Πατρος και του Υιου και του αγ. πνευματος, που αρχισε και μενει το τελευται βημα να ολοκληρωθη.
και πολλα αλλα, οπως οτι η ιεραποστολει αντακακλα τον τροπο της υπαρξης του θεου. Καθως ο πατηρ
αποστελει τον υιο, και ο υιος αποστελει εμας John 20:21 .
IMAG0099και οτι τελικα η κλήση ειναι να γινουμε ΕΝΑ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΕΤΣΙ ΥΠΑΡΧΕΙ.
τους συγκινησαν πολυ.
οπως και οτι η ιεραποστολη απευθύνεται σε ολη την κτιση , οχι μονο στον ανθρωπο αλλα σε ολα τα πλασματα του θεου. και τους εξηγησα οτι η οικολογια ειναι συνεπεια της εκκλησιας πραγμα που δεν σκεφτηκαν ποτε επειδη σαν προτεσταντες θεωρουν σωτηρια την αποφυγη της κολασης απο τους ανθρωπους.
και πολλα αλλα.
οταν τελειωσα διαπιστωσα οτι ειχα μιληση 1 ωρα και 15 λεπτα, πολυ παραπανω. δεν με διεκοψαν.
τους αρεσε πολυ η ομιλια. μιλησα και για τα πρακτικα προβληματα και δυσκολιες του μεταστρεφομενου, τον ευκολο σκανδαλισμο του, τον σεβασμο που πρεπει να δειχνουμε στην προηγουμενη θρησκεια του, τα πρακτικα προβληματα δουλειας που ισως πρεπει να αλλαξη, την προσαρμοστικότητα που πρεπει ο χριστιανισμός να δειχνη στις τοπικες παραδόσεις , μουσικη αρχιτεκτονική ηθη εθιμα χωρις να αλλοιωση τα δογματα κτλ.
η μεταστροφή δεν ειναι μόνο αλλαγή συστηματος πιστεως αλλα κυριως ζωης.
οι ερωτησεις του διευθυντου ηταν ενδοιαφερουσες.
με ρωτησε αν η “επιστροφη” μπορει να σχετιστη με τα γραφόμενα του Λαο τζι , ολα επιστρεφουν στο Ταο, και ειπα οτι κατα καποιο τροπο ναι, οχι με την πλατωνικη εννοια στο παρελθον, αλλα εξασκώντας την ιεροσύνη που εχει ο ανθρωπος, δηλ να προσφέρη τα πάντα στον Πατερα. και οπως γραφη ο απ παυλος 1 κορ 15¨18 και φυσικα στο “ινα παντες εν ωσιν” που ανεφερα.
με ρωτησε πως εννοω το “εγω” την νεα προσωπικη ταυτότητα που θα εχη ο μεταστραφεις, και του ειπα οτι βεβαιως ετοιμαζω βιβλιο γιαυτο, αλλα το οτι η προσωπικοτητα δεν ειναι ο δυτικος ατομισμός , το ¨εγω¨αλλα το ουκετι εγώ, ζη δε εν εμοι χριστός. δηλ ο ανθρωπος βλεπει το χριστο αν κοιταξη μεσα του, και μεσω του χριστου ολη την κτίση.
και οτι ο εαυτος δεν ειναι μονο narrative οπως λεει ο ρικιερ πολυ σωστα , ουτε το συνολο των στοιχειων που τον αποτελουν (το παραδοξο του πλοιου των αρχαιων) αλλα ο χριστος δινει νόημα στο narration συνδεεει ολη την προσωπικη μας ιστορια και δινει νοημα καινουργιο. και οτι τελικα ο εαυτός μας δεν υπαρχει ακόμα. γνεθεται σαν νημα απο τωρα. θα ειναι το ΔΩΡΟ του θεου στην βασιλεια των ουρανων, εκει θα μας δοθει το αληθινό εγω. αποκ. 2¨17 ἐπὶ τὴν ψῆφον ὄνομα καινὸν γεγραμμένον, ὃ οὐδεὶς οἶδεν εἰ μὴ ὁ λαμβάνων.
κοιταχτε το σημα τους τους. εχει και ελληνικα!!!!!
lutheran


ευχεστε.

  • Share/Bookmark

Filed Under: καθημερινά

Comments (16)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. admin says:

    προς Κατερινα. ευχαριστω για το ενδιαφερον. γραφω μερικα, αλλα θα μπορουσατε να βρητε περισσοτερα απο το θαυμασιο βιβλιο του Σ. Καλαντζακη “εν αρχη εποιησεν ο θεος” . σας γράφω περιληπτικα , αλλωστε τα εχω και σαν mindmap για τους κινεζους, (δειτε το στο κινεζικο σαιτ μου http://theological.asia) original sin μαλιστα τα τυπωσαμε και τους αρεσε πολυ επειδη ειναι “ετοιμο¨το περιεχομενο, αλλοιως θα χρειαζόταν βιβλίο και δεν πολυθελουν τα βιβλία, προτιμουν τα διαγράμματα. υπαρχουν διαφορες θεωρίες.
    1α. η αποκτηση εμπειρίας του ηθικου κακου (και οχι γιατι περιειχε την γνωση αντικειμενων) (χρυσοστομος , εις την γεννησιν ) η δοκιμασια της θελησεως (Ι.δαμασκηνός εκδ. πιστεως 11 PG. 94,913A) . ομως ο χρυσοστομος στον ιδιο λογο λεγει οτι ο αδαμ δεν απεκτισε δυνατοτητα ηθικης διακρισης, διοτι τοτε θα εμφανίζαμε την αμαρτια ως καλη. ειχε ο αδαμ την ικανοτητα αυτη.
    1β γνωση της οικειας φυσεως που θα ηταν καλη η κακη, αναλογα με την χρηση και την ωριμοτητα του (ι. δαμασκηνου , ενθ. ανωτ. 916D – 917A) επειδη ο αδαμ δεν ηταν ωριμος πνευματικα ο θεος του ειπε να μην φαη. (θεοφιλος αντιοχ. ειρηναιος)
    2. να ασκηθη στην την ηθικη διακριση καλο απο το κακό. ο αδαμ γνωριζε την διαφορα οπως εμφυτως καθε ανθρωπος (ρωμ 2¨14 πραξ 10¨35) (δηλ οπως ανωτερω)
    3. συνειδηση φυλου και σεξουαλικοτητας . η λεξη γνωση χρησημοποιειται και για την συλληψη (γεν 4,1 ματθ 1,25 ) .αλλα η ερμηνεια αυτη αντικρουεται σαφως απο την εντολη του θεου αυξανεσθε … (γεν 1¨28) και φυσικα ο χριστος ευλογησε τον γαμο. συνεπως αυτη ηθεωρια ειναι λαθος.
    4. την αφυπνηση του λογικου νου. και αυτο απορριπτεται, ο αδαμ, αν και νηπιος απο μια αποψη, εδωσε ονομα στα ζωα , ειχε αρκετη γνωση και μαλιστα υπερφυσικη
    5. ηθικη η προσωπικη αυτονομια. ο θεος του δινει την δυνατοτητα να φυγη απο αυτον, να τον παρακουση αν θελη, με συνεπεια βεβαια την αποκοπη της αληθινης ζωης και συνεπως να πεθανη . (εν τουτοις αμφιλεγομενη θεωρια)
    6.παγγνωσια. η πιο επικρατεστερη θεωρια. καλον και πονηρον ειναι ζευγος αντιθετων (γεν 24″50, 2 βασιλ 13″22, φως-σκοτος Ησαια 45,7) υψος βαθος(Ησ. 7,11) εισοδος -εξοδος (4 βασιλ 19.27 πραξ 1.21 ) δεσμειν λυειν ματθ 18.18 . αρθρο καραβιδοπουλου στο περιοδ. γρηγοριος παλαμας 44 (1961). η γνωση στην ΠΔ ειναι οχι θεωρητικη αλλα πρακτικη δυνατότητα , αμα γνωριζεις εχεις δυναμη.
    συνεπως παγγνωσια=παντοδυναμια το ιδιο γραφουν και επιφανεις ξενοι θεολογοι , γραφω τον πιο προσφατο atkinson “the message of genesis” . ο αδαμ θα επρεπε πρωτα να φαη τον καρπο της ζωης, να βιωση και να ζηση με πηγη της ζωης τον θεο , και μετα θα του δινοταν η παντογγνωσια .
    (η γνωση οχι μονο των οντων αλλα και των λόγων των οντων που λεει ο αγ. μαξιμος)
    εδω , ως παρενθεση σας απαντω για την παγγνωσια. βεβαιως απολυτως μονο ο θεος ειναι παντογνωστης. αλλα και σχετικως ειναι ο ανθρωπος. παρομοιως αγιος ειναι μονο ο θεος απολυτως. αλλα ειναι δωρο και εντολη του να γινομαστε αγιοι , φυσικα σχετικα και οχι απολυτα.
    αλλωστε η ορθοδοξια -μονο- μιλαει για θεωση, βεβαια απολυτως μονο ο θεος ειναι …θεος, αλλα κατα χαριν γιναται ο ανθρωπος θεος.
    επανερχομαι.
    αντιθετα ομως ο αδαμ προτιμησε την παγγνωσια, δηλ γνωρισε τον θεο οπως τον γνωριζει ο διαβολος δηλ ως δυναμη. οπως γραφει ο ζηζιουλας, (και οχι μονο) ο θεος θελη να γνωριζεται ως αγαπη, ως Τριας υποστάσεων. οι δαιμονες στην ΚΔ γνωριζαν πολυ καλα ποιος ειναι ο χριστος και το ομολογουσαν, ενω οι μαθητες δεν το πολυπιστευαν. αλλα ο χριστος δεν θελει αυτη την γνωση, αλλα την γνωση του ως αγαπη.
    ο θεος λοιπον δεν δημιουργησε τιποτα κακο , ωστε να ειναι συνυπευθυνος (οπως εσεις αν βαλετε δηλητηριασμενο φαι στο σπιτι και πητε σε καποιον να μη το φαη. εχετε και σεις ευθυνη διοτι εβαλατε το δηλητηριο, ακομα κιαν ΔΕΝ το ετρωγε ο αλλος ειστε ενοχη, αλλωστε ετσι ειναι και ο καθε μηχανικος, αμα γινη ατυχημα απο παραλειψη ασφαλειας παει φυλακη) αντιθετα εδινε δικα του ιδιωματα οπως η παντογνωσια. αλλα “δικο του” σημαινει να ζης σαν Αυτον, ως κοινωνια με αυτον.
    γιαυτο και ο χριστος δεν ηρθε αναγκαστικα, να διορθωση ενα λαθος (αλλοιως θα ειμαστε ευγνωμονες στον διαβολο) . η ενσαρκωση ειναι το αρχικο σχεδιο του θεου που ποτε δεν αποτυγχανει. δεν πετυχε στον παραδεισο, πετυχε στην γη. η ενσαρκωση, ο θεανθρωπος θα γινοταν ετσι κιαλλοιως. ( γραφει πολλα ο αγ αθανασιος περι αυτου και ο φλωροφσκι στο cur deus homo .)
    το τι ειδους καρπος ηταν δεν γνωριζουμε. η ιστορια με το μηλο βγηκε απο την παραφθορα στα λατινικα του malus(κακο) και malum(μηλο). σχεδον προφερονται ιδια. αλλωστε οι εκκλησιαστικοι συγγραφεις και πατερες δεν γραφουν τι ειδους καρπος ειναι. καποιοι αναφερουν συκια, επειδη ο χριστος κατηρασθη την συκια στο ευαγγελιο χωρις ομως σοβαρα στοιχεια.
    αυτα προς το παρον .
    ναστε καλα.

  2. Κώστας says:

    πατερ, τι εγινε κατα τη πτωση απο το παραδεισο?
    Τι ηθελε να κανει ο ανθρωπος? Γιατι επεσε? Τι ηθελε να πετυχει?

    • ΔΒ says:

      “τι εγινε κατα τη πτωση απο το παραδεισο?”
      O άνθρωπος βγήκε έξω από τον Παράδεισο!
      “Τι ηθελε να κανει ο ανθρωπος?”
      Να φάει το μήλο!
      “Γιατι επεσε?”
      Γιατί αυτό του είπε ο Θεός ότι θα πάθει!
      “Τι ηθελε να πετυχει?”
      Να δει τι θα γίνει μόλις φάει το μήλο…

      Πολύ καλές ερωτήσεις….
      Αυτές ήταν οι απαντήσεις ενός παιδιού…
      Αν δεν προσαρμόζονται στην υψηλή Θεολογία σας σβήστε τη!

      • admin says:

        ΔΒ ωραια αυτα που γράφετε. δοκιμάσατε ομως να τα πειτε σε κανενα συνομηλικο σας , η σε καποιον αθεο? ειναι κακο η “υψηλη” θεολογια ? μηπως δεν ειναι “υψηλη” αλλα βιβλική και προσπαθει να σεβαστη την λογικοτητα του αλλου και ισως να τον πειση?
        εχετε ελεγξη την λογικη συνεπεια της ιστορίας?
        επεσε γιατι του ειπε ο θεος οτι θα το παθη? δηλ πως επεσε? του δημιουργησε ο θεος υποβολη?
        και τι κακο ηταν να φαη το μηλο? δεν φαινετε πουθενα να απαγορευεται απο την ιστορια σας.
        νομιζω και στα παιδια πρεπει να δινουμε λογικες απαντησεις διοτι αυτα μενουν , και αργοτερα εχουν συνεπειες την απομακρυνση απο την εκκλησια.
        και δεν συνηθιζω να σβυνω σχολια, ακομα και υβριστων μου, οπως θα εχετε διαπιστωσει, ποσο μαλλον δεν θα εσβυνα το δικο σας που μας φερνει μια τοσο δροσερη παιδικη αναμνηση

        • Πετρος Παπας says:

          συμφωνω απολυτα οτι δεν πρεπει να λεμε στα παιδια αρλουμπες.

          Η ιστορια τελικα με το καρπο ειναι αληθηνη ή συμβολική?

          πως ηταν πριν την πτώση? όλα πνευματικά?

          Πείτε μας να ξέρουμε και εμείς, αλλά και να ξέρουμε τι θα πούμε στα παιδιά μας

        • ΔΒ says:

          Σωστά π. Ιωνά. Και συγνώμη, κάπως επιθετικό μου βγήκε αυτό! Έχετε δίκαιο. Απλώς οι απαντήσεις είναι παιδικές και όχι θεολογικές, γι’ αυτό.

  3. Κώστας says:

    Χαιρομαι που στην Ταιβαν προτεσταντες σας καλουν να μιλησετε. Καλα κανετε και πατε.

    Πως εξηγειτε οτι σας καλουν?
    1. Οι χριστιανοι ειναι λιγοι ευρωπαιοι, οποτε ο ενας υποστηριζει τον αλλον? Εστω και σε διαφορετικα δογματα?

    2. ή είναι απλά κινέζοι χριστιανοί οι οποίοι δεν είχαν την ευκαιρια να μάθουν για την ορθοδοξία, οπότε θέλουν να μάθουν περισσότερα για αυτήν?

    Ευχαριστω

  4. Πετρος Παπας says:

    πατερ θα εκτιμουσαμε αν “ριχνατε” λιγο τους κινεζους, για να ηχογραφισετε μερικες ομιλιες και για μας. Ολα αυτα ειναι χρησιμα πραγματα να μαθουμε. Αν ποτε και καποτε κλεψετε χρονο απο κατι αλλο.

    • admin says:

      σας ευχαριστω και εγω γα την τιμη μου κανετε. αλλα ουτε μπορω να ριξω τους κινεζους, -ειναι η ζωη μου η ιεραποστολη εδω- ουτε εγω εχω καμια αρμοδιωτητα. υπρχουν πολλα βιβλια και ομιλιες στην ελλαδα, επιπλεον σημερα το διαδικτυο ειναι πολυτιμο οργανο, απο εκει αντλω και γω. και φυσικα δεν ειμαι και αξιος, μαλλον πεπτωκως και πλανεμενος. σας ευχαριστω για την τιμη που μου δειχνετε.

  5. Πετρος Παπας says:

    παρακαλω λογω επικαιροτητας στην Ελλαδα, γραψτε κατι για την καυση των νεκρων.
    Η απορία μου είναι και για το λεγόμενο χωνευτήρι στα νεκροταφεια, κατά πόσο είναι σωστό κτλ.
    ευχαριστω

    • ΔΒ says:

      Την άποψη του γ. Νίκων από τη Νέα Σκήτη του Αγίου Όρους θα τη βρειτε εδώ… http://www.youtube.com/watch?v=kqt1q0ENkpc . Περιέχει κι άλλα, αλλά νομίζω στο μέρος 1 είναι. Ενδιαφέρει όμως και η θέση του π. Ιωνά :) .

      • Πετρος Παπας says:

        Εχετε δικιο και ειναι απολυτα σεβαστο.

        Απλα φαινεται βρηκαμε παπα ονλινε και πεσαμε πανω.
        Ειναι από την μια η διψα για μαθηση, το ενδιαφερον και η αγωνια και απο την αλλη η ευκολια του να γραφουμε εδω κατι, χωρις εγγραδες σε φορουμ. Εκτος αυτου τις περισσοτερες φορες σε αυτα τα φορουμ δεν τα συντονιζει ιερεαας με αποτελεσμα να παρεκτρεπονται.

        Αν ξερεις καποιος καποιο αλλο μπλογκ ιερεα που απαντα ονλινε ερωτησεις ή φορουμ που να διαχειριζεται ιερεας ας το προτεινει παρακαλω.

        Διψαμε ολοι μας να μαθουμε, και οι ιερεις τρεχουνα και δεν προλαβαινουν.

  6. ΔΒ says:

    Οι νεκροί δεν είναι “πεθαμένοι” αλλά κεκοιμημένοι. Τοποθετούνται με σεβασμό στον τάφο, στραμμένοι προς ανατολάς με την προσδοκία της αναστάσεώς τους. Η Εκκλησία συνειδητά αρνείται τον όρο “νεκροταφεία” και επιμένει στον όρο “κοιμητήρια”. Και το κάνει αυτό όχι για λόγους ψυχολογικού -για να μην αγριεύουμε- αλλά για λόγους καθαρά πνευματικούς: νεκρός δεν σημαίνει τελειωμένος (που έχει τελειώσει) αλλά τετελειωμένος (που έχει τελειωθεί). Τέλος δεν σημαίνει λήξη, αλλά τελείωση. Τα οστά των νεκρών αποτελούν ανάμνηση της παρελθούσης ζωής τους, ενθύμηση της παρούσης καταστάσεως τους, αλλά και υπόμνηση της μελλούσης προοπτικής μας. Αυτά με κανένα νόμο δεν καίγονται.

    Η Εκκλησία δεν τιμά το σώμα και χωριστά την ψυχή, αλλά τον σύνδεσμο των δυό, τον άνθρωπο ως όλον. Στον κίνδυνο να ξεχαστεί ο άνθρωπος, επειδή δεν φαίνεται η ψυχή του, διατηρούμε το σώμα, που δεν μας την θυμίζει μόνο όταν λειτουργεί αλλά και όταν απλά υπάρχει. Η οριστική καταστροφή του σώματος, η καύση του, δεν είναι καύση νεκρού ανθρώπου -κάτι που καίγεται – αλλά προσπάθεια καύσης της ζωντανής ψυχής του, κάτι που δεν καταστρέφεται.

    Η ψυχή ζει. Αυτό φαίνεται από το ότι τα λείψανα έχουν ζωή όχι βιολογική βέβαια αλλά κάποιας μορφής πνευματική, που όμως διαπιστώνεται. Όταν έχουμε άτομα που η βίωσή τους της πνευματικής πραγματικότητος ήταν τόσο έντονη ώστε και από τότε που ζούσαν εν χρόνω την tαχύτητα αυτού του κόσμου, αυτά να λειτουργούν στις συχνότητες του άλλου, τότε ο θάνατός τους είναι κοίμηση που αποτυπώνεται στα λείψανά τους. Είναι πολύτιμη εμπειρία της Εκκλησίας, διαρκώς επαληθευόμενη, ότι πλείστα όσα εξ αυτών εμφανίζουν ιδιάζουσα χάρι. Είναι γνωστό ότι συχνά τα λείψανα των αγιορειτών μοναχών αλλά και των άλλων εξαγιασμένων ανθρώπων που η ζωή τους τίμησε το σώμα και η ψυχή τους φανέρωσε μεγαλύτερη ευρωστία και ζωτικότητα από αυτό, διατηρούν μια εντυπωσιακή ευκαμψία για ώρες μετά θάνατον. Δεν κοκαλώνουν!

  7. Θεόδωρος says:

    Αδελφοί, χαίρετε.
    Παλαιότερα είχαμε ανεβάσει σε αυτό το μπλογκ ένα άρθρο σχετικό με τις ψυχές και τη μετά θάνατον ζωή. Είναι εδώ: http://asian-aroma.com/?p=999.
    Πιθανόν να ενδιαφέρει εκείνους που ρώτησαν για αυτά τα θέματα.
    Ευχαριστώ – με αγάπη Χριστού.

  8. Panolvios says:

    π. Ιωνά, ευλογείτε.
    Διάβασα το post σας καί έκατσα και είδα όλο το video (1 ώρα και ένα τέταρτο) που έχετε αναρτήσει. Εντυπωσιάστικα με το ηλεκτρονικό πρόγραμμα το οποίο χειριζόσασταν μέσω Η/Υ. Είναι δικό σας ή του Πανεπιστημίου. Πολύ ενδιαφέρον!!! Το σήμα του Πανεπιστημίου που βάλατε παραπάνω θα πρότεινα, όπως είπατε και στην διάλεξη, να εξηγήσετε κάπου στο post ότι έχουν φαγωθεί κάποιες λέξεις… Όπως καταλάβατε, δεν έχω και πολλές θεολογικές γνώσεις για να κρίνω τα ύπόλοιπα…
    Καλή δύναμη στο έργο σας και χαιρετίσματα στην αδερφή εκκλησία.

    Υ.Γ.: Δεν σας ξεχνάμε!

    • admin says:

      προς Πανολβ. σας ευχαριστώ για τον πολιτιμο χρόνο σας που σπαταλησατε για να δειτε το βιντεο. το προγραμμα ειναι δικο μου, το εχω αγορασει , λεγεται almega, ειναι πολυτιμο γιατι εχει οπως ειδατε και ελληνικα, και λεξικο και πολλες κινεζικες μεταφράσεις. ετσι μπορω να τεκμηριωνω τα απιστευτα λαθη που υπαρχουν στις κινεζικές μταφρασεις , χωρις να μπορει να πη κανεις κουβεντα , οτι τα λεω επειδη ειμαι ορθόδοξος κτλ.
      εχω κιαλλα προγράμματα, μερικα ειναι δωρεαν, μαλιστα ειναι θαυμασιο το theword που το εχει φταξει ελληνας!!!!.
      αλλωστε σημερα με την χρηση υπολογιστη μελετας πολυ καλυτερα την αγια γραφη.
      τωρα για το σημα , δεν εχω και πολυ χρονο, για να γραφω στο μπλογκ τα παντα, τις περισσοτερες φορες δεν γραφω καν.
      το γραψημο του βιντεο εγινε με το camtasia
      σας ευχαριστω πολυ